Autoservisas - Ratų suvedimas
KOKYBIŠKAS APTARNAVIMAS
IR VISADA LAIKU.
(8-5) 260-21-55

(+370) 685-36-959 (autoservisas)

I-V nuo 8:30 iki 17:00
VI nuo 8:30 iki 14:00
(Šeštadieniais laikinai nedirbame)

  info@suvedimas.lt


Adresas:

Savanorių pr. 276,
Vilnius.

  Žemėlapis

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

• Kodėl reikia tikrinti ratų suvedimą - išvirtimą?
• Kada reikia tikrinti automobilio ratų suvedimą – išvirtimą?
• Automobilio traukimo į šalį priežastys
• Kas yra ratų suvedimas - išvirtimas?
• Kas yra suvedimas?
• Kas yra išvirtimas?
• Kas yra kasteris?

Anksčiau ar vėliau ratų suvedimą - išvirtimą būtina daryti kiekvienam automobiliui. Tam gali būti įvairių priežasčių: važiuoklės elementų susidėvėjimas, neseniai atliktas vairo sistemos remontas, pakabos remontas, avarijos pasekmės, sezoninis padangų keitimas ir t.t. Ratų suvedimas - išvirtimas tai ratų nustatymo kampai, kurie turi įtakos automobilio judėjimo valdymui ir degalų sunaudojimui. Nuo tinkamai sureguliuoto ratų suvedimo - išvirtimo labai priklauso automobilio padangų naudojimo ilgaamžiškumas.

Kodėl reikia tikrinti ratų suvedimą - išvirtimą ?

Ratų suvedimą – išvirtimą būtina reguliuoti dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, automobilis po ratų suvedimo – išvirtimo geriau laikysis judėjimo trajektorijos tiesiojoje („laikys kelią“), t.y., automobilio netrauks į šalį, jis „geriau klausys vairo“. Antra, automobilį bus lengviau valdyti, taps labiau manevringas ir mažiau linkęs šoniniam slydimui. Trečia, esant teisingiems ratų suvedimo – išvirtimo reguliavimo parametrams, bus mažiau sunaudojama degalų bei didės padangų naudojimo ilgaamžiškumas.

Rekomenduojama tikrinti automobilio ratų suvedimą – išvirtimą:


1.Kas 10-15 tūkstančių kilometrų ridos
2.Po važiuoklės remonto:
  • pakeitus vairo traukių antgalius;
  • pakeitus rutulines atramas;
  • pakeitus švytuoklės šakę;
  • pakeitus vairo reduktorių arba vairo pavarą;
  • pakeitus pakabos svirtis;
  • pakeitus sailentblokus;
  • pakeitus spyruokles, statramsčius arba amortizatorius į kitokio tipo (kadangi keičiant tepalinius į dujinius ir atvirkščiai keičiasi automobilio prošvaistė (klirensas), ko pasekoje keičiasi ratų suvedimo – išvirtimo nustatymo kampai.
3. Pakeitus automobilio klirensą (prošvaistę):
a. įdėjus įdėklus ( „namukus“) arba pastorintas gumines tarpines po automobilio spyruoklėmis;
b. Sumontavus trumpesnes arba aukštesnes pakabos spyruokles (būtina pakartotinė patikra po 3-5 tūkstančių kilometrų ridos).
4. Jeigu automobilį „traukia“ į dešinę arba į kairę, ir vairo ratas pakeitė savo poziciją, automobiliui judant tiesiąja.
5. Automobilis blogai važiuoja tiesiąja (“plaukioja, blogai laiko kelią“) arba užmetamas į šalį, kai patenka į kelio duobę arba vėžes.
6. Automobilis blogai valdomas. Reakcijos į vairo rato judesius, labai pavėluotos. Vairo rato judesiai - standūs.
7. Stabdant, automobilį traukia į šalį arba jis pradeda suktis ant slidžios kelio dangos (pirmiausiai - stabdymo sistemos diagnostika).
8. Užvažiavus ant standžios kliūties, susideformavus ratų diskams, pramušus važiuoklę iki atramų (net jei nėra aukščiau pateiktų gedimų požymių, būtina patikrinti stendę).
9. Padidėjęs padangų nusidėvėjimas.
10. Jei automobilio apsisukimo spindulys į kairę ir į dešinę yra skirtingo dydžio, ir Jūs norite jį sulyginti (kartais tai lydima kėbulo arkos kliudymu susuktais ratais).
11. Blogas vairo rato sugrąžinimas į pradinę, tiesią padėtį.
12. Pakeitus žiemines padangas į vasarines (žiemą patenkate į duobes – reguliavimo kampai išsiderina, padangų guma stipriai nesidėvi, kadangi slidu, atėjus pavasariui, pradeda stipriai dėvėtis padangų guma).
13. Sumontavus ant ratlankių naujas padangas, ypač jei automobilį stipriai traukia į šalį.

Automobilio traukimo į šalį nuo tiesiosios priežastys:


  • išsiderinęs ratų suvedimas – išvirtimas;
  • skirtingas oro slėgis padangose (skirtumas didesnis nei 0,5 atm.)
  • skirtingas dešiniųjų ir kairiųjų ratų padangų plotis ir protektorius;
  • netolygus padangų nusidėvėjimo laipsnis;
  • stabdžių ar rankinio stabdžio trinkelių stabdžio diskų užpleišėjimas;
  • pakabos detalių arba kėbulo elementų deformacijos (lonžeronų, skersinės sijos ar porėmio deformacijos);
  • sugedę pusašių šarnyrai (retai, bet taip atsitinka);
  • sugedęs vairo hidraulinis stiprintuvas (neveikia vienas vožtuvas).
  • nevientisas padangos karkasas

Svarbu!
Net jeigu nėra aukščiau išvardintų akivaizdžių požymių, būtina patikrinti ratų suvedimą – išvirtimą vidutiniškai vieną kartą per metus.

Kas tai yra "ratų suvedimas - išvirtimas"?


Visiems žinoma, kad bet koks įsikišimas į automobilio važiuoklę išderina nustatytus ratų suvedimo – išvirtimo kampus ir automobilio elgseną važiuojamojoje dalyje. Ratų suvedimo – išvirtimo parametrai priklauso ir nuo kitų veiksnių - padangų slėgis, padangų nusidėvėjimas, važiuoklės detalių laisvumai ir pan. Siekiant užtikrinti tinkamą automobilio stabilumą ir valdymą priekiniai ratai nustatomi tam tikru kampu kėbulo ir važiuoklės elementų atžvilgiu. Daugelio modelių priekinės pakabos konstrukcija įgalina reguliuoti: suvedimą, išvirtimą ir kasterį.



Autoservisas - Ratų suvedimas

Suvedimas

   Kampas tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos. Labai dažnai kalbama apie suminį dviejų ratų ant vienos ašies suvedimą. Kai kuriuose automobiliuose galima sureguliuoti tiek priekinių, tiek ir galinių ratų suvedimą. Suvedimas – tai atstumas tarp ratų užpakalinių briaunų, minus atstumas tarp priekinių briaunų. Būtent neteisingai sureguliuotas suvedimas yra pagrindinė (bet ne vienintelė) didesnio padangų susidėvėjimo priežastis. Vienas iš pirmųjų neteisingai nustatyto suvedimo požymių yra padangų cypimas posūkyje, važiuojant nedideliu greičiu. Tinkamai sureguliavus suvedimą ir tvarkingai važinėjant, ratų padangų rida viršija 100 000 km, o esant suvedimui 50 mm ir daugiau, padangos susidėvės greičiau nei po 1 000 km. ridos.

Autoservisas - Ratų išvirtimas

Išvirtimas

   Tai kampas tarp vertikalės ir automobilio rato sukimosi plokštumos, kuris laikomas neigiamu, jei ratai viršutine puse nukreipti į vidų arba teigiamu, jei - viršutine puse į išorę. Išvirtimas kinta keičiantis automobilio pasvirimui. Vizualiai tai galima pamatyti stebint sunkiuosius sunkvežimius „Tatra“: nepakrautų automobilių galinių ratų išvirtimas yra toks didelis, kad sunkvežimis važiuoja tik išorinių ratų padangomis. Nulinis išvirtimas užtikrina minimalų padangų susidėvėjimą ir atitinkamai padidėja jų tarnavimo laikas. Neigiamas išvirtimas pagerina stabilumą posūkiuose.


Autoservisas - kasteris

Kasteris

   Kampas tarp vertikalės ir rato sukimosi išilginėje automobilio plokštumoje ašies projekcijos. Išilginis posvyris užtikrina ratų išsilyginimą priklausantį nuo automobilio greičio. Sportininkai nusistato šį dydį keliais laipsniais didesnį už gamyklos nustatytus parametrus, kas stabilizuoja automobilio judėjimą ir padidina automobilio galimybę važiuoti tiesiąja.


Kainos


Lengvasis automobilis (priekinė ašis) 40 - 50 lt.
Lengvasis automobilis (galinė ašis) 40 - 50 lt.
Lengvasis automobilis (2 ašys) 60 - 70 lt.
Džipai, mikroautobusai (priekinė ašis) 50 - 60 lt.
1 ašies geometrijos patikrinimas 20 - 25 lt.

 Nuolaidos

·  Apie mus ·  Paslaugos ·  Kainos ·  Nuolaidos ·  Atsiliepimai ·  Kontaktai ·  Žemėlapis

·  Ratų suvedimas ·  Ratų balansavimas ·  Ratų montavimas ·  Ratų remontas ·  Geometrijos nustatymas



"suvedimas.lt" © 2010. Visos teisės saugomos
«S.Zaicevo Autoservisas»